torsdag 27 september 2007

På bättringsvägen

Efter att ha sovit sisådär 15 timmar mår jag nu bättre. Jag har dessutom varit ute med Jens och en norrman och käkat lunch. Idag blev det buffé på ett lokalt hak, och min lunch gick loss på NT$ 55. Alltså 11.73 kr.

Jag är fortfarande matt och trött, så jag hoppar min kinesiskalektion idag. Det är ett högt tempo och jag brukar vara väldigt trött efter klassen i vanliga fall, och idag när jag blir trött bara av att sitta upp för länge tror jag inte att jag hade orkat. Min halvtaiwanesiska-halvhongkongbördiga klasskompis, uppvuxen i USA, har dock lovat att både meddela mig vad läxan tills på måndag är och dessutom gå igenom det jag missar idag innan någon lektion i nästa vecka. Snällt! Nu blir det film och därmed mera vila för mig.

Inga kommentarer: