söndag 9 september 2007

Livet med en färgblind

Vid lunchen, lördag 8/9

Jens: det där som är runt om min krabba, vad är det? Är det grönt, eller vad är det?
Eva: ingen aning, och nej, det är brunt.
Jens: ok! (fortsätter äta)

Undrar egentligen hur Taipei ser ut när grönt och brunt är samma färg, och ännu mer hur man egentligen vågar äta sådär glatt som Jens alltid tycks göra!

Har lagt upp bilder på mitt webbalbum ifrån helgens utflykter. Idag sitter jag och vet inte riktigt vilket ben jag ska stå på eftersom jag väntar ett samtal ifrån en man som jag ska prata med om arbete. Vill helst inte betala avgiften till min mandarinskola innan jag vet säkert att jag inte ska jobba men vill å andra sidan betala så snart som möjligt om jag ska plugga. Och så vill jag inte ringa och vara påträngande när nu den här mannen tar sig tid att försöka hjälpa mig.

Är lite mätt på nya intryck, men vill samtidigt ut och se mig om mer. Kanske skulle ta och läsa en bok en stund?

Många svåra val såhär i ett spännande land med all tid i världen! =)

Dagens pilates-klass var förresten väldigt kul och kändes bra. Det kändes som om blodcirkulationen ökade och att musklerna verkligen fick jobba, trots att många av rörelserna var väldigt små och inte såg jobbiga ut. Kul!

3 kommentarer:

Anonym sa...

hej vännen!
gud vad roligt att hänga med på vad ni gör. verkar vara en häftig upplevelse. själv sitter jag med en febrig tös och regnet öser ner utanför...:( ingen jätte rolig dag
tittar in snart igen
hälas jens
kramar från hanna

Anonym sa...

Ingmar hävdar fortfarande, efter många år, att hans olivgröna byxor är rostbruna. Envis som en röd gris. Eller är det en grön gris, månne? >_<

Kram
/Lotta

Eva sa...

Hanna: Hoppas verkligen att tösen blivit bättre tills idag och att solen tittar fram i alla fall lite! Jättekul att höra ifrån dig, det är nog till och med roligare för mig att få era rapporter än för er att läsa mina! Ha det bra, så hörs vi igen! Kram!

Lotta: hahaha! Jag vet vilka byxor det där är!! Ingmar har feeeel!! =)