tisdag 4 september 2007

Idag..

..startade dagen med att jag hittade hotellets flaska med Body Lotion i duschen efter att Jens varit dar. Han erkande att han tyckte hotellets dusch-tval var av urusel kvalitet..=) Nu vet han att man kan anvanda tval till att tvatta sig, och lotion for aterfuktning av huden. Man lar sig nagot, varje dag!

Vid 10 var vi och tittade pa lagenheter, och har faktistk bestamt oss for en! Utsikten var inte den basta (den var obefintlig, med fonster in at ett shackt pa ett hall, och ut mot en ganska trang innergard pa det andra), men allt annat var bra. Det ar en liten lgh, men med bade sovrum och gastrum samt litet kok och vardagsrum. Lagenheten ar i 2 etage med oppet hela vagen upp i vardagsrummet, och frascht badrum. Vi fick hjalp av en kompis till Jens fran Ericsson, och agenten som vi gick genom pratade bara kinesiska. Det ar forvisso dyrt, men laget ar det absolut basta och lagenheten var som sagt fin. Vi vagar inte tro nagot an, utan vantar oss nastan att det ska komma fram att det ar nagon bluff. Vi far se!

Efter lagenhetsletandet kakade vi lunch med Jens kollegor, och de verkar jattetrevliga. Omradet mellan Jens arbetsplats (Ericsson) och dar vi ska bo verkar dessutom vara fint.

Idag har jag ocksa provat tunnelbanan (mycket ren, frasch, billig, snabb och smidig!) samt varit pa "Community center" och fatt veta att de har de har morgonkaffe for sadana som jag (= expats som hangt med nagon arbetande partner hit och inte har sa mycket att gora om dagarna) och jag hoppas pa att traffa nagon trevlig person att hanga med dar. De hade ocksa manga utflykter och en del kurser (tex pilates, som jag tankte ta) som verkar kul. Jag ska nog kunna sysselsatta mig.

Annars har jag varit ganska trott idag, och Jens mar som vanligt helt bra. Honom kan man satta precis var som helst och efter typ 10 minuter har han aklimatiserat sig. Kul for honom! =) Jag ar dock vid gott humor, trots trottheten. Jag borjar tro att jag nog ska kunna verkligen gilla Taipei!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heeeeej! Det är så coolt!! Så sjukt coolt!! Alltså, jag blir galet sugen på att sticka från Lund när jag läser din blogg. Finns det några rännstenar? Håll Jens borta från dem, för om han hade trillat ner så hade ni haft ett helvete att få honom ren med body lotion!! Pussar och kramar!!!

Eva sa...

Hahaha! Varken rännstenar eller getter att äta, vad är det här för land egentligen!? =)Och bara kom du, vi kommer antagligen ha ett gästrum där du kan få bo så mycket du vill!