lördag 8 september 2007

Movie star

Helg betyder mycket aktivitet och lite blogg! Idag fyller Jens dessutom år, så jag får hitta på något extra trevligt för att fira hans dag. Det ser ut som att det blir en sväng till IKEA. =)

Igår när jag och Jens utforskade det område vi antagligen kommer att bo i hittade vi en stor hundutställning där vi gick runt en stund. De hade allehanda viktiga attiraljer till våra fyrbenta vänner. (Se bilder) Plötstligt dök en taiwanesiska på oss och undrade ifall vi var turister eller inte. Det visade sig att hon ville ha med oss i en tv-reklam för något som motsvarar Kentucky Fried Chicken i Taiwan. Jag vet inte om vi ska vara smickrade eller förnärmade.


Löparband för hund och automatisk hundbajspåse är ju nödvändigheter

På det hela taget är de ganska lugna med att man är utlänning här, men de tittar lite extra på en ibland. På tunnelbanan brukar det var 1-2 andra icke-asiater, och på den restaurang jag och Jens besökte igår kväll var vi dem enda. När jag var och på toaletten på tunnelbanan delade jag denna med 4-5 taiwanesiska fnitter-flickor, och när de skulle gå vände sig en av dem till mig och sade på knagglig engelska: "You are so beautiful! Bye bye!" och sprang fnittrande iväg. Kvar stod jag, svettig efter ca två timmars promenad i hettan och fukten, med håret klistrat mot kinderna, hyn blossande röd och uppsvullen samt med en förvirrad blick. Efter vad jag förstått av andra utlänningar jag pratat med var de antagligen inte ironiska, utan tyckte bara att det var spännande att jag såg annorlunda ut. Men efter att ha tittat mig själv i spegeln den dagen är jag personligen inte helt säker på att de inte drev med mig..

I fredags var vi ute med Ericsson och hade en helkväll vilken involverade ett annat svenskt par (Aleks, som var inhyrd från Seoul-kontoret, och hans bloggande flickvän Ulrika som jobbar som lärare i engelska) karaoke och dart. Det går inte riktigt att beskriva karaoken, men de är precis lika hängivna som man tror att de ska vara (Taiwaneserna alltså, europeerna försökte men var helt enkelt inte lika bra). Jag har lite bilder på mitt webbalbum från kvällen. Middagen på japansk restaurang var livfull och god, men Jens var ensam om att uppskatta de hela fiskar som serverades.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skulle ni få betalt för reklamjobbet?
/Ola

Eva sa...

Ingen aning! Vi tyckte mest det kändes fånigt och sa att vi bara var på genomresa..=)