torsdag 13 september 2007

32

Blir gång på gång förvånad över vad luftfuktigheten gör för upplevelsen av vädret. Igår var det 32 grader varmt och otroligt fuktigt i Tainan, och det var en plåga att gå ur Jacks air conditionerade bil varje gång. Idag när jag skulle handra frukost slog det mig att det var soligt, men inte så varmt ute. Riktigt skönt faktiskt, tänkte jag, säkert ner mot 25 grader. Fick sedan syn på en sådan där kombinerad klocka och termometer på ett hus, kl 10:37 var det 32 grader varmt.

Missade förresten att lägga upp bild på den absolut charmigaste delen av Tainan - motorcykelparkeringen på deras HSR-station (HSR= High Speed Rail). Man ska pussas, och sedan skiljas åt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Rolig skylt. Skivit ut bilden och roat kollegorna på arbetsrummet.
TACK
/Ola

Eva sa...

Kul att glädja någon! =) Jack skrattade dessutom så att han höll på att kikna när jag skulle ta bilden. Han tyckte jag var helknasig. =) Själv tycker jag skylten är klockren, och än roligare är att det på kinesiska bara står "motorcycle drop off area" (fick det översatt av en taiwanes idag). Någon måste ha fått något om bakfoten på engelskalektionerna i skolan...=)