onsdag 26 september 2007

Min nya bästa kompis!

Jag har en ny bästis här i Taiwan. Han heter Joe, är 3 år gammal, och helt fantastisk! Han är kanske inte så mycket för djupa, filosofiska samtal, men lite filosofiskt blir det allt ibland ändå, när man ska svara på de många frågor som Joe ställe om varje djur, som "What's he doing?", "What's he looking at?" och framförallt "Why!?". Vi hade dock verkligen jättekul när vi under gårdagens lediga dag besökte stadens zoo. Även Joe's bror samt mamma och pappa var med och vi orkade se ungefär halva stället innan vi, på grund av den olidliga hettan (det var 37 grader varmt, och ja, det är svettfläckar som syns på mitt linne..) beslöt oss för att ge upp och istället sätta oss i den något svalare skidlift som tar en upp på tur över ett av bergen här (The Maokong Gondola). Det var faktiskt klart väder, och utsikten var fantastisk.

Idag har jag tagit en tur till en tygmarknad tillsammans med en amerikansk dam som bor i samma område som vi, och sedan varit på en helt horribel lektion i kinesiska. Det är så svårt!!! Ska bege mig iväg på språkutbyte nu, och jag får hoppas att någon bit kan falla på plats.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är osannolikt underhållande att läsa det du skriver! Undrar om jag tycker det bara för att det är du som skriver, eller för att det är bra skrivet. I vilket fall som helst har jag säkert dålig koll på vad som är underhållande, eller hur?

Har du kollat in Paul Potts?

Nu är det Idol! Du också!

Ingmkognito

Eva sa...

hihi! Eva glad! =) Om man tycker något bra om mig skulle jag tippa på att man har mycket bra koll på underhållning!! =) Till och med koll av världsklass!! =)

Paul Potts har jag hört om. Han är rätt osannolik. (*bita mig i tungan*)

Nu är det frukost för mig!