onsdag 12 september 2007

Kläder

Idag insåg jag att jag antingen behövde tvätta, eller gå och shoppa. Gissa vad jag valde? =) Faktum är att jag valde båda, eller i alla fall försökte välja båda. Sitter med en nyinköpt topp och en tvättmaskin som jag inte får till att gå ingång (Väntar på supporten i form av Jens som strax kommer hem från jobbet).

Efter att ha varit på kaffestund på centret där jag bestämt träff med den brittiska tjejen jag träffade i fredags gick vi och käkade lunch ihop på ett shoppingcenter som hon kände till. Därefter visade hon mig Jason, en stor mataffär med massor av importerade varor och ett bageri där jag köpte lite ordentligt bröd (vilket är svårt att få tag i här). Ska bli gott med frukost imorgon! Idag bestod frukosten av några lustiga yoghurtar som vi hittat i vår närmsta mataffär, samt några fiberrika kex och en banan. Det hade varit trevligt att ha lite porslin att äta på och kaffe hade varit gott, men utan både bönor och kaffebryggare blir det svårt. Starbucks ligger dock runt hörnet, så det gick ingen nöd på mig och vi kommer att inhandla nödvändigheterna så småningom.

Första natten i lägenheten var sådär, eftersom vi inte helt kan vår air conditioner än och vaknade mitt i natten av att det var 30 grader i sovrummet. Annars känns det helt fantastiskt skönt att ha ett eget hem och lite större plats att röra sig på. En annan sak som är skön här är att luften är lite torrare. Jag vet inte ifall Sheratons AC inte var så modern, eller om det blev fuktigare i rummet för att det fanns mycket tyg där (heltäckningmatta, tunga gardiner osv) som absorberade fukten, men det kändes fuktigare i alla fall. Dock var det inte utan att jag saknade den enorma frukostbuffen när jag satt och käkade vår torftiga frukost med platsskedar imorse..

Igår var jag på språkutbyte med en taiwanesisk tjej som vill lära sig svenska och det var jättekul, även om jag inte kan säga såhär på bara en gång ifall det kommer att ge något vad gäller mina kunskaper i mandarin. Tjejen var jättetrevlig i alla fall och anledningen till hon vill lära sig svenska är lite rolig: hon är förtjust i 80-tals bandet "Europe"! (de som hade en hit med låtern "The final countdown").

Ikväll blir det återigen middag med Ericsson, imorgon åker jag till Tainan över dagen och sedan ska jag ut med brittiskan på ett ställe för expats på kvällen. Jens och brittiskans man hänger på, och fredagen har vi inte helt klar för oss än, men någon form av utgång blir det. Undrar när vi ska hinna till IKEA?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Du måste ha en stor tvättmaskin om du kan sitta i den. Det är nog tur att du inte kan få igång den. Då hade det nog hänt en olycka. hihi =)
/Ola

Eva sa...

HA! Det står "sitter MED en tvättmaskin", inte "i"!! Så det så!!!! =)

Anonym sa...

ÄNTLIGEN har jag fixat internet hela dagarna så nu kan jag börja följa bloggen! Ska bli så kul att kunna läsa lite om ditt liv!

kram!

Anonym sa...

En topp i ena handen och en tvättmaskin i andra? Eller ligger de i knät? ;)
/Ola

Eva sa...

Ola: Vem har sagt något om händer!? Inte jag iaf!!

Lollo: wonderful! jag mailar snart! kram!

Anonym sa...

Hm ... får det inte att gå ihop måste (miss)förstå, bara måste. haha :)
/Ola