onsdag 5 september 2007

fukt

Idag har det varit svalare än de tidigare dagarna, "bara" ca 26 grader. Men å andra sidan har det varit extremt fuktigt, så nu känner jag mig som ett russin. Sitter påpälsad med hotellets morgonrock på rummet, och luftkonditioneringen inställd på 17 grader för att försöka torka luften här inne lite tillfälligt. Hoppas det är tänkt att det ska bli lite torrare när temperaturen sjunker något (till 20-25) framåt oktober-november.

Morgonkaffet för vilsna utlänningar idag var trevligt, och efter det har jag spenderat dagen i och kring världens högsta byggnad, Taipei 101. Vi ska, om allt går vägen, bo inte långt därifrån, så jag tyckte det var läge att utforska området lite. Alla shoppingcenter här är marmorbeklädda, rena, fräscha, fylld med vänlig personal och har klassisk musik spelande i bakgrunden. Väldigt trevligt. Priserna verkar inte så farligt galna heller. Förälskade mig dock i en jättefin chanel-handväska idag, men den skulle de ha $15 000 (ca 3400 kr) för, så den var (tyvärr!) inte plagiat och jag fick snällt låta den stanna på sin hylla.

Fick ett mail nu på eftermiddagen med info om en dammiddag med något gäng svenskar som samlats genom svenska exportrådet här i Taiwan, och den ska jag ta mig iväg till nu. Ska bli kul att träffa lite andra svenskar! Har bara träffat 2 killar (Jens arbetskamrater) hittills.

Bjuder på en bild av nästan hela Taipei 101, som jag hoppas ska ge en uppfattning om hur fuktigt här är.


1 kommentar:

Anonym sa...

Mmmm, kaffe är alltid trevligt.

Ingkognito