tisdag 18 september 2007

Hej då, Wipha!

Det regnar fortfarande mycket, men vinden har avtagit mycket. El och vatten har vi haft hela dagen, och här inne i centrala Taipei har vi verkligen inte märkt mycket av "supertyfonen". Skönt det. Hoppas att Wipha (har just upptäckt att det finns två olika stavningar av tyfonen, men jag kör på den här) är lika snäll när den fortsätter mot Shanghai.

Har uppdaterat mitt webbalbum med lite bilder från senaste veckan, ungefär.

Det blev inte ens någon film idag. Förutom att träna och plugga lite kinesiska har vi inte gjort särskilt mycket mer än att vänta på tyfonen som aldrig kom. Imorgon blir det skola, det ska bli riktigt skönt att komma ut lite!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena Eva!

Har nu hunnit kolla igenom hela din blog, det är skit kul att läsa! Det är mycket saker och ting som känns igen från Seoul. Vilket oflyt med både jordbävning och tyfon, lite galet! Kul att ni har flyttat in i egen lägenhet, vi ska också flytta men bara 5 våningar ner (till en större lgh med förhoppningsvis lite bättre utsikt) men det är fortfarande Fraser (Serviced residences) som är hyresvärd. Ibland saknar man en riktig lägenhet, men hittills har jag varit jäkligt glad för hotellreceptionisterna, de underlättar livet lite grann genom att förklara allt som man inte fattar :-).
Simma lugnt! Ulrika

Anonym sa...

Gud vad köttbullarna såg goda ut, var de det?? Vad avundsjuk man blir....Ulrika

Eva sa...

Hej Ulrika!
Kul att du gillar bloggen, jag läser din slaviskt! =) Visst känns det tryggt att bo med lobby bemannad 24 h/dygn. Lite störigt att jag behöver vifta med mitt passerkort framför små kortläsare inte mindre än 3 ggr innan jag ens når hissen, bara. Och vår lägenhetsdörr sen, den är som dörren till ett bankvalv! Säkerheten framför allt! =)

Köttbullarna var ok, men inget du behöver vara avundsjuk för. Du missade inget.. De var mer som skolmatsalsköttbullar, typ. Och så fick man typ 1 tesked lingonsylt. Snålt!