måndag 3 september 2007

Hej fran Sheraton!

Nu ar vi framme! Det ar varmt och fuktigt, men inte sa farligt som jag hade trott. Inte heller ar jetlagen sa jobbig som jag upplevt tidigare. Kanske kan det bero pa att den langa resan hit gick bra och att jag och Jens sov 8 timmar i strack pa planet och vaknade ca kl 11, Taipei-tid, och sedan sag till att halla oss vakna resten av resan for att slockna kl 23 igar. Hur som helst sa ar det trevligt. Hotellet ar galet lyxigt, men det kanns ok..=)

Jag och Jens tog en liten tur pa stan innan frukost och tittade pa manniskor som gjorde roliga gymnastiska ovningar i en park. Igar tog vi buss ifran flygplatsen till hotellet, och sag bade en karaoke-buss och horde sopbilen. Just det, HORDE. Den spelar namligen "Fur Elise" lite sadar lagom gulligt for att tala om att den kommer och hamtar upp dina sopor. Som en taiwanesisk hemglassbil, fast tvart om, ungefar.

Taiwaneserna verkar trevliga, och pa det hela taget tror jag att jag gillar Taipei. Bokhandeln jag var i idag har oppet 24 h om dygnet och hade manga bocker pa engelska samt den storsta tidningsavdelning jag sett. Med mig hem fick jag 2 guidebocker, 1 skonlitterar pocket, 1 introduktion till kinesiska samt 2 tidningar.

Det har regnat kraftigt pa eftermiddagen, men det gor det tydligen den har arstiden. Jag har varit avantyrlig och bestallt asiatisk mat till lunch, men det gick faktiskt ner (for dem som inte vet: jag ater aldrig asiatisk mat. Jag tycker helt enkelt inte om det. Det ar sa vattnigt och konstigt. Och sa nudlar och ris. Vad ar det for gott med det?!?) Nu vantar jag pa att Jens ska komma hem fram jobbet och imorgon ska vi titta pa lagenheter.

Bilder kommer sa smaningom!

2 kommentarer:

Mats sa...

Ha det kul i taipei!!! Jag sköter ställningarna här hemma i kriget mot Frida, så oroa dig inte över det.

/Mats

Anonym sa...

Galet lyxigt! Så ska det låta! Vill veta mer! :)

Kram
Hanna V.