torsdag 27 september 2007

Hej och välkommen..

...mr. kulturchock!

Så kom den då i alla fall, kulturchocken. 3 veckor senare än jag hade förväntat mig, men dock. Har legat utslagen hela eftermiddagen i magknip, illamående, frossa, huvudvärk och noll aptit. Pratade med en av mina vänner i Lund och hon nämnde något om rabarbergräddte, och jag höll nästan på att börja lipa. Här dricker vi mest te som smakar fiskmat. Det finns säkert andra varianter, men dem har vi inte hittat ännu och när man vänjer sig är varm fiskmat inte så tokigt som det låter. Förutom idag då, då jag hade kunnat ge mycket för en kopp rabarbergrädd. Helst på ett mysigt, helsvenskt café i Lund med någon av mina vänner. Eller varför inte allihopa? Och familjen. Saknar er alla så mycket idag!

Nu ska jag fortsätta vara ynklig en stund innan jag går och lägger mig och vaknar upp till en förhoppningsvis bättre dag imorgon.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad skönt att jag inte ska hälsa på i tre veckor då slipper jag den chocken.