fredag 21 september 2007

Dagen efter

Igår var en dag fylld av nöjen och den började med att brittiskan tog mig till ett jättestort matvaruhus. Det låter kanske inte så spännande, men vi hade riktigt roligt. Costco, som stället heter, säljer massor av västerländska produkter och matvaror i storförpackning och till låga priser, så det var kul att gå runt och se en massa gamla välkända märken igen. Kundvagnarna hade vi också ganska roligt år, för de är helt enorma. Brittiskan är förvisso inte jättestor till växten, men även jag såg ut som en miniperson vid sidan av dessa stålmonster.

Brittiskan med jättekundvagnen

Kvällen bjöd på kräftskiva i svenska exportrådets regi. Det var otroligt trevligt! Vi var 75 svenskar som gjorde kräfthattar, åt kräftor, sjöng och drack snaps. Middagen var i en stadsdel ganska långt norrut i Taipei och vi åkte buss i 1 h för att komma dit. Ganska underligt egentligen, som att vara i Lund och säga "vi tar middag i Ängelholm och sedan åker vi tillbaka till Lund igen", vilket skulle kännas väldigt underligt, men bara för att det är inom samma stasdgränser så känns det ok. I alla fall så tog vi bussen tillbaka och gick ut på en klubb efteråt, och dansade till fram på småtimmarna. Är ganska trött idag, av många anledningar..

Eva och Jens har gjort kräfthattar

Hade jag varit hemma i Sverige hade detta varit en dag då jag legat kvar i sängen och dragit mig länge. Jag hade öppnat fönstret och fått in lite frisk luft och förhoppningsvis hade det fallit ett stilla och rogivande regn utanför (för även om det regnar hemma är luften så torr och klar! I alla fall jämfört med här!). Sen hade jag bett Jens göra lite frukost på sängen och så hade dagen fortsatt i sakta takt. Det erbjuds inte så mycket varken frisk och klar luft eller stilla regn här. Luftfuktigheten ligger konstant på många procent över trivselnivå och när det regnar är det absolut inte stilla och rogivande. Så jag får se till att hålla alla fönster och dörrar väl stängda för att stänga ute fukten, och skruva ner vår air condition ett par grader för att simulera en stilla bris. Det går det också.

Inga kommentarer: