torsdag 15 maj 2008

Still here

Folk frågar mig om vi räknar ner nu. Om vi börjar göra oss reda för att flytta hem. Mitt svar är: nej. Jag lever fortfarande helhjärtat i Taiwan. Jag är fortfarande just här, just nu. Jag går upp på morgonen, går till skolan, käkar lunch med mina vänner, gör planer för helgen, och funderar över livet i den här ibland så knasiga stan. Visst förstår jag att det är ynka 15 (!) dagar kvar tills vi flyttar hem, men det har ännu inte försatt mig i transitmode. Och det är skönt. För det finns få saker jag avskyr så mycket som transitmode. När man har en fot där man står och en annan på väg någons annanstans Och egentligen känner det som att man inte har några fötter någonstans. I alla fall inte några fötter som har kontakt med någon mark att ta stöd på. Så ännu några dagar njuter jag av allt som är bra här, stör mig på det som jag finner irriterande, och känner ibland en bitterljuv längtan efter Sverige.

Inga kommentarer: