tisdag 20 maj 2008

Nu

Nu har det gått upp för mig att vi ska hem. Och det enda jag kan tänka på är frisk luft, sena sommarkvällar, koltrastar som sjunger, min röda apollo haga vars cykelkorg jag ska packa med frukt och cykla ut till Lomma och bada på, doften av osötat bröd, riktigt kaffe på stortorget, och sist men inte minst - telefonen där hemma, som jag kan lyfta precis när jag vill och ringa alla dem jag saknat under tiden här, helt utan att fundera över tidsskillnader.

Det hela började med att jag råkade få syn på flygbilder över Lund på eniro.se. Bilderna är tagna tidigt på morgonen, och Lund är helt försommargrönt. Det ser fantastiskt ut. På bilden nedan syns mitt hus och träden på vår gård.


10 dagar kvar nu. Så nu tänker jag ge mig ut och njuta i fulla drag av Taipei innan det är dags att komme hem till vår balkomg, som nätt och jämt syns på den där bilden.

Inga kommentarer: