tisdag 20 maj 2008

Rött kött

Idag berättade min mandarinlärarinna att om man är för tjock ska man inte äta rött kött och hummer. Djur som blir till rött kött när man ska äta dem samt hummer har så mycket olja i sitt blod, förklarade hon. Jag sa att det var väldigt intressant, för i Sverige säger vi att just rött kött och hummer (nåväl, fisk i allmänhet) är bra om man vill gå ner i vikt. Nyttigt och inte så fett (förutom den feta fisken då). "Hahaha" skrattade min lärarinna, "ni är allt bra konstiga ni!". Jag sa att jag tyckte att det var taiwaneserna som var konstiga. Så satt vi där, båda konstiga på sitt sätt, och log mot varandra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hm ... det låter som den asiatiska synen på vad som är hälsosamt skilljer sig från vår men jag visste ju redan att de tycker att malda horn och betar är bra för olika saker så det är kanske inte så konstigt ändå?
/Ola

Eva sa...

Det är konstigt att det finns så mycket som är konstigt att allting slutar vara konstigt. Sug på den du! =)