torsdag 29 maj 2008

Min hjälte

(nej, det här inlägget handlar inte om Jens..)

Det är väl säkert gammal skåpmat för er där hemma vid det här laget, och säkert är ni hjärtligt trötta på allt vad schalergfestivaler heter (en av de stora fördelarna med att inte bo i Europa under våren! Vi har så klart inte ens tänkt på att det hållits tävlingar), men jag fick just nys om att min store hjälte var med och drog hem segern till Ryssland det här året. Jag pratar inte om Dima Bilan (vars namn jag aldrig hört förut) utan så klart om den store konståkaren, giganternas gigant, mästaren Evgeni Plushenko. Han har varit min favorit sedan han började dyka upp på EM och VM i slutet av 90-talet, och för mig kommer han alltid att vara nummer 1, oavsett hur många fransmän och schweizare som domarna placerar före på pallen i mästerskap. Efter två lyssningar är jag redan trött på låten, men jag skulle kunna stå ut med den hur länge som helst för att få se Evgeni åka om och om och om och om igen...

Sen Ryssland bidrag på Youtube här, om du lyckats missa..

1 kommentar:

Aprile Clark sa...

Oj va kul, det hade jag missat! Jag undvek spektaklet så gott det gick. Riktigt avancerat att åka skridskor på den lilla plätten. Låten var ju inte så kul nä.
Lycka till med hemsresan!

Kram/Aprile