söndag 11 maj 2008

perfekt

Idag har varit en helt underbar söndag. Aldrig förr har vi haft så perfekt väder, så alldeles rätt temperatur, nästan snudd på frisk luft (nåja..), strålande sol och helt rätt luftfuktighet. Dagen har spenderats i slö takt med lite shopping, en härlig lunch på uteservering, lite träning och sedan en god middag. Nu ska jag avrunda det hela med en film. Det enda som är lite tråkigt är att Jens är och jobbar i Japan, men han kommer förhoppningsvis hem om bara ett par dagar igen.

Dessutom hade jag en riktigt trevlig taxichaufför som pratade bra engelska på vägen hem från middagen. Vi pratade om en massa saker, mestadels om skillnaderna mellan Sverige och Taiwan, och bland annat nämnde chauffören att han var buddist. Jag berättade att de flesta i Sverige traditionellt sett varit kristna, men att det nu är vanligare och vanligare med andra religioner samt att fler och fler gör som jag själv och väljer att inte tillhöra någon kyrka. "aha", log mannen, "såndär var jag också när jag var ung! Men om du tänker lite på det, så kanske du också blir buddist så småningom!". Vi skrattade lite tillsammans och när det var dags för mig att kliva av avslutade mannen med: "Thank you very much! See you in next life!"

Kanske det, kanske.

Inga kommentarer: