onsdag 28 maj 2008

Jag gillar min språkutbyteskompis jättemycket

En gång i veckan har jag träffat en tjej och haft språkutbyte under tiden här. Tjejen är jättegullig (och vill lära sig svenska för att Europe var hennes faboritband när hon var mindre, vilket jag tror jag nämnt förut), men idag var hon inte riktigt lika charmant som vanligt. Eller, egentligen var hon ju mest bara taiwanes, som taiwaneserna är, men det är i sig inte alltid så förenligt med svensk etikett.

Kompis: åh! har du klipp dig?
Eva: jajemän!
Kompis: ehh...har du gjort det själv?
(Den här kommentaren skulle nog ha sårat min "senior stylist" på TONI&GUY, för vilken jag betalade dyra dollar, mer än vad den sårade mig, om han hade hört den)
Eva: Nej, jag var hos en frisör och klippte mig.
Kompis: men alltså...eh.. varför vill du se ut sådär!?
Jag gissar att hon inte tycker att frisyren är särskilt fördelaktig.

Inga kommentarer: