måndag 1 oktober 2007

Ingen rabatt!

Idag var jag och Jens och handlade lite kläder på Marks & Spencer, och när vi kom fram till kassan och skulle betala så fanns det ingen hemlig rabatt! Dock fick jag en jättegullig, rosa necessär med lite rosendoftande handcreme och lite annat smått och gott i present. Dessutom tog det jättelång tid att betala, eftersom varje pinal vi köpt skulle packas in separat i silkespapper. Tur det ändå, för tänk hur det skulle se ut om de bara lagt ner sakerna vi köpt ihopvikta i en påse!? Ja jisses, detta pyssel..

Helgen spenderades mestadels i horisontalläge, mer eller mindre vaket. Jag förstår knappast hur man kan sova så mycket som vi gjort, men vi var/är väl trötta. Vi mår iaf bra nu, både jag och Jens, även om tröttheten sitter i. Lördagens middag var hur trevlig som helst, och vi gick ut en liten sväng till en trevlig bar precis här i närheten. Söndagen inledde vi med att äta brunch (vi beställde in så mycket mat att servitrisen började skratta nervöst. Till nästa gång vet vi att en rätt på det stället är nog att mätta ett landslag i brottning, och ska nog fundera på att dela portionerna) och sedan tog vi en sväng till IKEA (varför köra en helg utan IKEA, när man kan åka dit?). Vi avslutade dagen med bad i våra vänners helt fantastiska pool. Den har allt! Vattenfall, undervattens ström som man kan motionssimma i, bubblor från sidan och underifrån, vattenkastare mm mm. Underbart!

Kinesiskan går framåt för min del! Vi har nu börjat små smått försöka oss på att skriva riktiga kinesiska tecken. Det är otroligt svårt och det tar mig oändligt med tid, men det är väldigt roligt! Jag har fortfarande svårt att hänga med i tempot, men det har även de andra trots att de har det något lättare då många av dem är bekanta med ljudbilden och att skriva med tecken sedan tidigare, och jag kämpar på. Mina klasskompisar är jättegulliga, och nedan syns de två jag umgås mest med:

Chelsea & Isac

Det har varit riktigt skönt väder de senaste dagarna. Lite väl varmt och fuktigt, men inte alls så fuktigt som det varit tidigare. Värmen och fukten gör annars en konstant uppsvullen och klibbig, så jag går mest runt och känner mig lika smärt och smäcker som en sprängd anka, ungefär. Det är smällar man får ta. Anka är dessutom mitt favoritdjur, näst efter hund, så det är inte så illa.

När jag åkte hem från min pilateslektion idag var det dock jätteklart väder, strålande sol med vita, stora, fluffiga moln som vällde fram över bergskammarna runtomkring staden. Taxichaufören som körde tog en väg som gick ganska mycket uppe i bergen, och jag åkte runt i all den intensivt gröna vegetationen som finns där. Vid sådana tillfällen kan jag vara precis hur mycket anka som helst, för jag njuter ändå av att vara här.

1 kommentar:

Anonym sa...

hej!
det var ett tagsedan jag kollade till dig, vi har legat sjuka hela bunten men nu är vi på fötterna.
tycker det är hel coolt med kinesikan du är kanon duktig jag tror inte jag hade hängt med för ett öre.
Julia bara växer och växer och nu skall hon bli storasyster oxå:)
kram på dig och hälsa jens
hanna