tisdag 23 oktober 2007

En liten bit av Sverige

Har just avnjutit en fantastisk middag, ackompanjerad av Lisa Ekdahl. Jag och Annika åkte till den svenska restaurangen här i Taipei, Flavor, och fick jättegod mat. Det kändes som lyx att få sätta tänderna i en rejäl bit kött med vitlökssmör (!!) och grönpepparsås (!!!). Dessutom fick vi gott vin, och som avslutning en försvinnande god äpplekaka. Det kändes som att vara i Sverige en liten stund. Nu orkar jag med asien ett tag igen.

Magnifik äpplekaka

Ps. En lustig sak är att min personliga tränare, som jag träffar ca 2 ggr/vecka, hittills har skickat påminnelsesms varje kväll innan vi ska ses. Och nu ikväll ringde han, bara för att säga att vi skulle ses kl 10.00 imorgon. Vad är grejen här? Chelsea går till samma klubb, fast på ett gym i en annan del av staden, har också personlig tränare, men får varken sms eller samtal. Är det för att jag är "hel-västerlänning" som de tror att de måste vara extra pyssliga? Som svensk tycker jag nästan bara det är störigt. Jag kan komma ihåg möten jag själv har bokat, liksom. ds.

1 kommentar:

Mats sa...

Får jag ingen ära av att det var jag som hittade restaurang Flavour på nätet innan du flyttade till Taipei? snyft...

Mats