fredag 19 oktober 2007

Jag kommer att sakna..

..vår lobby när vi flyttar hem. Det är något visst med att komma hem efter en trevlig utekväll och mötas av en mjukt upplyst, marmorbetonad lobby med tillhörande glada lilla personalen som hälsar god kväll bakom en disk i mörkt trä. Jag ska ta någon bild på den en dag och lägga upp. Dåligt på bildfronten nu.

Har haft en ovanligt umgängesbetonad dag med lunch med folk från Sony Ericsson, fika med brittiskan (på ett ställe där de hade BÅDE goda mackor OCH gott kaffe!), därefter en power nap och sedan middag med en vän från Sydafrika, och så avrundade jag med att träffa svensk-gänget för en drink precis vid foten av 101:an. Stackars Jens kom hem från Korea helt slut idag, och orkade inte ens med ut och käka middag. Han sussar sött just nu och jag ska göra mitt bästa för att inte väcka honom. På söndag åker han till Japan. Ingen rast och ingen ro. Den här veckan i alla fall, annars är det en hel del av den varan.

Provade på den restaurang/bar som ligger vägg i vägg med vårt hus igår och den var jättemysig. Det blir fler turer dit. I tisdags käkade vi på rysk restaurang med svenska vänner och i måndags provade jag och Jens den näst närmsta restaurangen hemifrån - ett riktigt bra skaldjusställe. I onsdags var jag på nattklubb med Chelsea, och nästa onsdag ska vi antagligen gå ut med Sydafrikanskan och ett par vänner till henne som jag lärde känna ikväll. Ingen rast och ingen ro för mig heller, bara fullt med nöjen. .. =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Du som trodde att du skulle ha lite att göra i taipei, haha, där fick du ;)
/Ola