lördag 20 oktober 2007

Försenad jetlag?

Jag kan verkligen inte somna. Fattar inte vad det är frågan om, för jag var trött som en hel hög hela eftermiddagen. När det äntligen började lida mot kväll, sisådär vid halv 10, blev jag plötsligt helt klarvaken. Vi har varit här i 7 veckor nu (idag faktiskt) så rubrikens teori om jetlag är inte direkt allvarligt menad. En vän till mig firar dock bröllopsfest ikväll och jag hade så väldigt gärna varit där, så kanske är mitt undermedvetna på fest och håller mig vaken?

Idag har i alla fall varit en slapp och skön dag som började med det här:

Brunch på Carnegie's

Och fortsatte med en promenad på stan. Vi tittade lite närmare på en stadsdel vi inte sett så mycket av tidigare och gick bland annat förbi den här gatan:

Typisk gata i Taipei. Gammalt och nytt blandat. Och så självklart en massa neonskyltar.

Vi passerade en bank..

Sparbanken Grisen?
Och avslutade vår tur i det kvarter av staden som säljer kameror. Det är inte bara smidigt i sig att ha alla kameraaffärer på ett och samma ställe, det är också lätt att hitta då kvarteret är tydligt utmärkt, bland annat med hjälp av motiv i gatustenen:

I ett hörn av foto-kvarteret

Har nu, med god hjälp av en bror, bestämt oss för att köpa en Nikon D80-kamera. Jens ska se om han kan hitta en till oförskämt lågt pris i Japan när han åker dit imorgon (idag!). Vi upptäckte också under kvällen att det döljer sig mycket spännande restauranger och riktigt trevliga kvarter bara en gata ner ifrån vårt hus. Undrar om man någonsin kommer att sluta att förundras över den här stan?

Och undrar om jag kommer kunna somna innan min väns fest tar slut inatt?




Inga kommentarer: