onsdag 26 mars 2008

Var är djurens vänner när man behöver dem?

Det råder svensk högsommar i Taipei. Eller "vår" som taiwaneserna kallar det när de förfärat tittar på mina bara armar som sticker ut ur tröjans kortärmar. Temperaturen pendlar mellan 20 och 25 grader och solen strålar för det mesta. Mitt på dagen brukar det inte ens vara disigt och antingen är det mindre fuktigt nu än det varit tidigare eller så har vi vant oss, för vi upplever inte fuktigheten som besvärande längre. Och mitt i allt detta härliga så möter jag, vart jag än går, hundar med kläder på stan. De är påpälsade till tänderna med allt från små små tunna sjalar till rejäla täckjackor i hundmodell. På vägen hem från träningen idag såg jag och Jens till och med en hund som bar små stövlar på varje tass. Undrar om det är straffet för de allra värsta synderna i tidigare liv, att bli hund i Taiwan....

Inga kommentarer: