måndag 10 mars 2008

Mina kläder just nu

Nej, jag ska inte börja tjöta om min syn på mode och förpesta bloggen med bilder på min outfit i tid och otid, men jag vill gärna poängtera att jag just nu har på mig ett par jeans. Med storleken 36 tum i längd. Ett par jeans i den längden, på mig, är så osannolikt att jag var tvungen att dela upp den där informationen i två meningar. Annars skulle osannolikhetsfaktorn blivit så hög att vi alla plötsligt skulle vakna upp på främmande plats efter att ha läst den här blogposten (alla "liftarens guide till galaxen"-freaks vet precis hur jag menar. Ni andra kan antingen

A: ta er till närmsta bibliotek och låna detta mästerverk

eller

B: strunta fullstänidigt i den långa parantes som jag håller på att skriva just nu.

)

Alltså. Jeans till mig är svårt. Jens som är långa nog till mig är nästan ännu svårare. I asien är det omöjligt. Jag är mycket glad för mina jeans.

Dessutom har jag nya skor, ny kjol, ett par nya shorts, 3 nya toppar och en ny klänning. Klänningen hittade jag dessutom först i en affär och blev väldigt förjust i den men tyckte att den var något dyr. Jag lade undan den för att tänka igenom köpet och gick vidare. I nästa affär hängde samma klänning, 150 kronor billigare än i den första affären.

Det är så trevligt att vara i Sverige.

(Där storlek 39 i skor dessutom står framme på hyllorna, så man slipper leta tag i något affärsbitträde och få ett fniss och ett "solly, no possible" till svar på frågan om de har min storlek inne...)

Inga kommentarer: