måndag 31 mars 2008

Post är bra

Jag älskar att få post! Jag tycker om att få post även när jag är i Sverige, men när man är utomlands är det speciellt skoj med försändelser hemifrån. Dessutom tycker jag väldigt mycket om ungdomsböcker och speciellt Mårten Sandéns böcker, så därför blev jag extra glad när jag idag kunde hämta ut ett paket jag fått med en bok av just honom. Fast jag ska inte börja läsa redan ikväll. Jag behöver sova, och Mårtens böcker har en tendens att vara svåra att lägga ifrån sig när man väl börjat läsa...


4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken bok av Mårten ska man börja med tycker du? Har ju inte läst en enda och det verkar ju dumt tänkte jag...

Eva sa...

Hans barndeckare om tvillingarna Petrini är supermysiga, tycker jag, och där kan man ta precis vilken som helst. Dem brukar jag läsa till jul. Men om man inte är på myshumör så är "En plats de kallar lyckan" jättebra. Sen tror jag mycket på boken jag fick, Anna d'Arc. Den fick jättefina recensioner när den kom. Om du väntar någon dag eller två så kan jag också tala om vad jag tyckte om den! =)

Jessica Åkerberg sa...

Anna d'Arc var jättebra, tyckte jag. Jag har faktiskt inte läst någonting tidigare av honom, trots mitt yrke som skolbiblo... Men jag gillade den verkligen, har dock tyvärr problem att sälja in den till eleverna.

Eva sa...

Jessica: vad roligt att du gillade den! Prova "En plats de kallar lyckan" också, den är hur fin som helst. Vad konstigt att den är svår att sälja in, hur yttrar det sig, liksom? Verkar de bara inte intresserade, eller vad? Intressant!