söndag 16 mars 2008

Lön för mödan

Efter att ha skrubbar och skurat lägenhetens alla vinklar och vrår tog jag och Jens oss en välförtjänt tur till IKEA för att komplettera med lite saker vi behövde till nya lyan. Nu när dessa finns på plats och den mesta av skiten är borta ser här riktigt trevligt ut.

Helgen har inte enbart inneburit skrubbande, vi har också hunnit med att gå på karaoke för att fira en födelsedag, sitta på uteservering och äta thaimat, träning, umgänge med vänner och jag har invigt klänningen jag köpte i Sverige. Aldrig har jag upplevt Taipei så behagligt förut. Det är 20-25 grader varmt, soligt, men (någorlunda) frisk luft och inte så farligt fuktigt. Och lustigt är att Taipei alltid tycks spotta upp sig när jag just kommer tillbaka från en resa. Som om staden och vädergudarna tycktes veta att jag varit någon annanstans, någonstans som jag tycker är finare, häftigare eller mer intressant än Taipei, och liksom vill överbevisa mig om att så inte är fallet.


Inga kommentarer: