torsdag 10 januari 2008

Vår


I en hel vecka har vi haft vinter, med råkall, tung, blöt luft och bara 12 grader. Min familj lyckades pricka in precis de dagarna det var som allra kallast, och värst var nog när vi alla skulle ge oss ut på trevlig utflykt och titta på vattenfall vid den lilla byn Wulai (se bilden på hur jag fryser ovan. Jag funderade till och med på att köpa mössa och vantar ett slag.) Nu har dock vädret vänt och idag har vi haft vår i luften. En blek sol har kämpat sig ner genom diset som så ofta ligger över Taipei, och luften har känts sådär som den gör på våren - mild med med ett lätt sting av kyla kvar i sig från vintern som just varit. Eller i alla fall så kunde jag inbilla mig att det var så det låg till när jag satt i min taxi idag, eftersom föraren envisades med att ha både nedvevade rutor och AC:n på full gång. Draget från AC:n stod för mildheten och stinget av kyla, för ute var det 27 grader varmt. Hoppas det håller i sig.


Två bilder på ett varmt Taipei där solen precis bryter igenom diset, tagna ifrån vårt tak där jag njöt av vädret en stund idag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

"tagna ifrån vårt tak".
Nähä, har ni varit hemma hos Rolf och fotograferat?

Eva sa...

Hahaha!! Precis! Rolf är så snäll, vi får vara hos honom så mycket vi vill....