söndag 6 januari 2008

Puh..

Klockan 03:30 inatt gick min familjs taxi från hotellet ut till flygplatsen. Klockan 02:00 skiljdes vi åt på den bar vi för tillfället besökte. Min mamma är coolast, tycker jag. Att festa sig ur problematiken att behöva gå upp svintidigt för att flyga hem är ett trix som förvisso inte är särskilt nytt eller unikt, men mest brukar användas av folk i 20-30 års åldern sådär. Vettetusan om jag själv ens hade pallat med det (resan hem tar ändå cika 24 timmar), men mamma hon är på. Härligt att de avslutade sin vistelse här med flaggan i topp! Vi hade för övrigt en riktigt, riktigt trevlig kväll igår med svenskar i multum. Jens familj anlände i fredags, så igår kväll var vi 9 svenskar på restaurang och därefter blev vi ännu fler när vårt gäng slöt upp på en svensk förfest innan den ovan nämnda baren (vilken för övrigt är vårt stammisställe - Barcode). Kvällen slutade dock inte där för min del, utan först vid 04:30, så idag har inte många knop blivit gjorda. Däremot har jag och de svenska tjejerna hängt i gäng och ätit, tittat på film, ätit, ätit, sett en film till, ätit, sett en tredje film och sedan slappat lite. Skön dag.

Så många ord om Hong Kong har det inte blivit, dels för att jag inte bloggat särskilt mycket alls, och dels för att det inte går att beskriva stan på ett rättvist sätt. Vi hade det verkligen bra där, på så många sätt och vi har många upplevelser tillsammans som vi sent kommer att glömma. Bästa kommentaren får nog min bror Lars anses ha stått för i samband med att vi tittade på några av de tusentals bilder vi knäppte under resan: "Ja...nu när vi tar så många bilder så får man helt enkelt bara vänja sig vid att man inte ser ut som man hoppas!"


Bland alla konstiga miner och tokiga vinklar finns det dock en hel del fina bilder, och så illa tycker jag inte att varken brossan eller någon av de övriga ser ut på exempelvis bilden ovan.

Nu ska jag stupa i säng, oerhört trött efter intensiva dagar med massor av skratt. Det känns lite tomt att tänka på att familjen inte är kvar i stan, men helt ärligt kommer jag vara för trött för att hinna reflektera särskilt mycket över det innan jag somnar. Skulle gissa att det kommer gå sisådär 2-3 sekunder mellan det att jag lägger huvudet på kudden och att jag sussar sött.

Natti natti

Inga kommentarer: