onsdag 30 januari 2008

Samtal från banken

Jens berättade under lunchen att han fått ett samtal från sin bank idag. "Va?", frågade en av våra vänner, "förstår du vad de säger när de ringer ifrån banken?". Jens förklarade att han haft turen nog att hitta en bank där någon i personalen pratar engelska, och att denna brukar ringa till honom när de är något de vill. "Jaha", svarade vår vän, "när min bank ringer till mig brukar de fnissa något vansinnigt och sedan lägga på".

Kan ni tänka er hur det skulle ha sett ut om de gjorde så hemma i Sverige? "Ja, hej det här var Lena ifrån Handelbanken. fniss...fniss...fnisselifnissfniss.....klick"

Sådär professionellt, måste jag nog tycka.

För övrigt fullkomligt vräker regnet ner idag, och jag hann bli blöt som en dränkt katt på den lilla biten vi skulle gå för att komma till en fotoautomat och ta passfoton till våra Kambodja-visum. Den fuktiga väderleken fick både hår och ansikte att liksom svälla upp, och detta i kombination med att fotoatuomaten med största sannolikhet hade ett blekningsfilter installerat (eller vad det nu kan heta som gör att man ser blekare ut på bild än vad man egentligen är) resulterade i att jag tyckte att fotona på mig såg ut att föreställa en likblek, utsliten knarkare. Jag skrattade lite gott åt det hela och hoppade därefter in i en taxi för att snabbt komma hem och torka upp och fräscha till mig lite. Då frågade taxichauffören om jag var modell här i Taiwan. Tycke och smak är sannerligen olika.

2 kommentarer:

Pumita sa...

Så länge bankpersonalen fnissar och är glad är det väl OK. Börjar de hota med att säga upp bekantskapen kanske man borde bli orolig. ;)

Eva sa...

haha.. ja! kanske det! =)