torsdag 31 januari 2008

Kom Kambodja, kom..

Det regnade småspik, var 11 grader kallt och beckmörkt när jag skulle hem från 101:an där jag käkat middag med en vän litet tidigare ikväll. Självklart har jag ingen vinterjacka här i Taipei, och min vårjacka är definitivt mer snygg än varm. Självklart gick det för ovanlighetens skull inte att få tag i en enda ledig taxi heller, och självklart längtade jag otroligt mycket efter att det äntligen ska bli dags för vår resa till Kambodja. Det blir tyst på bloggen, men varmt och skönt för mig.

Idag har jag och Jens sagt upp kontraktet på vår lägenhet. Vi har ingen ny lägenhet ännu, utan ska hitta en när vi kommer hem från semestern. Enligt agenten som vi pratat med (eller egentligen är det en vän som pratat med honom, eftersom han inte är så vass på engelska om jag förstått det hela rätt) säger dock att det är helt lugnt att få tag i en lägenhet som matchar våra önskemål tills den förste mars om vi börjar leta då, så vi chansar. "Man ångrar bara de saker man aldrig gjorde" brukar de ju säga. Eller som jag uttryckte det till en kompis innan idag: "friskt vågat, en lägenhet försvunnen"....

Inga kommentarer: