fredag 30 november 2007

Sista hänget med gänget

Efter 2 månaders studier i kinesiska är första perioden studier över. Somliga av oss åker hem, men de allra flesta fortsätter vidare till nivå 2. Vi är flera stycken som hamnat i samma grupp även nästa period, vilket är kul. Det ska bli skoj att lära känna lite nya människor, samtidigt som det är skönt att ha några kvar i gruppen som man känner sedan innan. Tyvärr åker min amerikanska vän, Chelsea, hem. Det kommer bli väldigt tomt efter henne eftersom vi umgåtts så många timmar varje dag. Hon och jag åt en sista lunch ihop idag, och firade med riktigt amerikansk mat på vårt vanliga ställe, "The Diner".

Tempot på lektionerna de här sista dagarna har inte varit särskilt högt och det har känts som att vi alla inte riktigt orkat förmå engagera oss i våra studier lika mycket som tidigare, men jag firade i alla fall med att ha 99 rätt av 100 möjliga på "teminens" sista prov. Efter att vi skrivit våra prov gick vi ut och tog en öl i parken som ligger precis bredvid skolan. Och så tog vi foton på varandra, så klart. Massor av foton.

Ett par st från klassen, vackert poserande.
Chelsea dricker taiwanesisk öl.


Och så bilden som inte blev som den skulle. Bakom mig ligger 2 av mina klasskompisar som trillat just i fotoögonblicket.

Solen strålade och det var helt underbart ute, och det kändes nästan lite vemodigt att behöva bryta upp ifrån både parken och vår trevliga grupp. Mitt vemod varade dock inte så länge eftersom jag skulle hem och packa. Malaysia hägrar. Nästa gång jag bloggar har jag både haft semester och börjat nya studier, med nya klasskamrater och inte mindre än två nya lärare - jag ska ta privatlektioner 3 gånger i veckan för att få lite flyt i mitt tal. Mycket kul framöver, alltså.

Inga kommentarer: