onsdag 14 november 2007

Besök från Sverige

Det har varit svenskar här i Taiwan. Vi pratade så klart med dem, och lärde dem att posera på asiatiskt vis.

Pernilla Andersson, i mitten, gav en mycket bra konsert här i Taipei i söndags kväll. Vi hann inte mer än bara precis komma hem och dumpa våra resväskor innan vi begav oss iväg till konserten. Det var hur bra som helst att få lyssna till livemusik och jag var verkligen positivt överraskad av Pernillas musik, som jag inte hört så mycket av tidigare. Förutom att hennes egen musik var bra, lyssna gärna själva på Pernillas myspace-sida, så bjöd hon på något jag aldrig trodde jag skulle få vara med om - en BRA tolkning av Depeche Mode! Fantastiskt!

På måndagkvällen gick jag åter på konsert, men denna gång var det körkonsert i National Consert Hall med svensk gästdirigent. Kör och dirigent var så klart väldigt duktiga, men mest imponerad blev jag nästan ändå av publiken, vilken var fullständigt i extas när konserten led mot sitt slut. Jag har aldrig hört om någon dirigent som blivit inropad så många gånger, trots (eller på grund av?) att han hade hela publiken till att ställa sig upp, klappa i händerna, dansa och sjunga "halleluja" i första extranumret.

Svenskar kan. Tydligen!

5 kommentarer:

Jessica Åkerberg sa...

...och Dregen då? Var han bara Pernillas sällskap på turnén eller fick han också spela?

Håller med, Pernilla är jättebra!

/Jessica

Anonym sa...

Om du hänger mer med Andreas får du bjuda honom på en Jack Daniels/Cola, hälsa och säga att du bjuder tillbaka från mig.

För, hmm, ett gäng år sen.. hakade jag på dörrvakten från biljarden (du vet där, räven och gänget jobbar) ner till Kellys. det visade sig att han och Andreas var kompisar från Småland och vips blev jag bjussad på rock-dricka.

Kul att du fått höra lite livemusik, annat blir det när familjen kommer på besök, då ska Ola sjunga karaoke!

Eva sa...

Jessica: Dregen gjorde en fullständigt lysande insats. På tamburin. =)
(Han spelade lite gitarr också, men jag tyckte det var roligast när han spelade tamburin. Det är på något sätt lite mindre pondus med tamburin än med gitarr. =) Själklart lyckades Dregen se cool ut med båda...)

Nu har de tyvärr åkt hem, så någon rock-dricka blir det inte mer. Kanske inte förrän i december när ni kommer hit, Lars? Jag tror jag kanske måste bjuda Ola på en rock-dricka eller två för att få honom att sjunga. Men det kan det vara värt! =)

Anonym sa...

Det kommer kanske inte krävas så mycket för att jag ska sjunga men när jag väl sjunger kommer du att ångra dig.
=)
/Ola

Eva sa...

hahaha! Tror jag INTE! Vi kommer ha så kul! =)