torsdag 29 november 2007

Inte min kopp te

Torsdag, 28/11 -07.
Jens kommer hem med en färgglad påse i handen

Eva: hej! vad har du där i påsen?

Jens: Det är en ny telefon som jag ska visa för kunden jag ska till imorgon.

Eva: åh! en ny telefon! Vad spännande! Får jag se?! Eller är den kanske hemlig ännu? Eller har den sådär, hmm..vad heter det..."visats"* redan!? Kan jag få se!?

Jens: eh. Joe. Den är "visad". Du kan få se den.

Jens sträcker ner handen i sin påse och plockar upp något som ser ut ungefär så här (fast med lite fler knappar på):

Eva: åh. jaha. eh. Var det där en telefon sa du?

Jens: Ja. En sådan här "big board" som vi använder när vi utvecklar telefonerna. Jag har ju berättar om dem? Den här kan man faktiskt ringa med! (det sista sagt med stolthet i rösten)

Eva: men det är big boards är ju sådana som du arbetar med hela dagarna?

Jens: Ja?

Eva: Och vad var nu det roliga med ditt jobb sa du?


*Om en telefon har "visats" så är den kanske inte släppt till försäljning ännu, men så färdig att den inte längre räknas som företagshemliget. Typ.
Ps. Bilden har jag hämtat på nätet. Även om Jens stora klump med datasaker på inte var superhemlig så fick jag tydligen inte ta foto på den och lägga upp på bloggen. Känslig han är, Jens. ds.

Inga kommentarer: