fredag 29 februari 2008

5 i 12

Ikväll vid 21 ringde världens absolut bästa Lotta, som hjälpt oss med att hitta en ny lägenhet (bland annat spenderat 5 timmar av sin lördag med att följa med oss runt och titta på olika lägenheter och tolkat åt oss. Beundransvärt!), och berättade att vi får den lägenhet vi siktat in oss på och vill ha! Helt underbart!

Speciellt eftersom jag flyger ner till sydöstra Taiwan klockan 09:40 imorgon. Kommer tillbaka sent på söndag kväll, för att sedan flyga till Sverige tidigt på måndag morgon. Jag kommer landa i Taiwan igen den 14 mars. Och vi måste vara ute ur vår nuvarande lägenhet den 10 mars. Ibland blir det bra när man har is i magen.

Mina kommande resor och vår flytt har dock inneburit att jag spenderat dagen med att packa ihop alla mina saker så att Jens ska ha lättare för att flytta dem själv (och här känner jag mig tvungen att påpeka att jag faktiskt ensam fick flytta in båda våras alla behörigheter i vår lägenhet i Lund när vi köpte den 2005. Inte för att jag har dåligt samvete för att jag ska åka iväg och lämna Jens ensam med flytten eller så..). När jag var någorlunda klar med flyttpackandet började jag se över packningen inför Sverigeresan på måndag. Sista maskinen tvätt roterar just nu. Någon packning inför helgens resa till Green Island har det inte blivit ännu. Men så är det också hela 8 timmar och 10 minuter tills planet lyfter imorgon...

Inga kommentarer: