onsdag 27 februari 2008

Saker jag tänker göra, bara för att jag kan

Förutom att träffa vänner och familj, finns det ett par saker jag ser fram emot extra mycket när jag kommer hem.

*Andas frisk luft.

*Dricka kranvatten.

*Inte fundera på om restaurangen jag är på har en västerländsk toalett, eller en hål-i-golvet variant.

*Äta gott kött.

*Be servitören på restaurangen jag äter på om råd när det gäller vilket vin som går bra till min mat.

*Gå in i en matbutik och förstå vad för varor som står på hyllorna.

*Prata med främlingar och förstå allt vad de säger.

*Tjuvlyssna på folks konversationer på stan.

*Se svenska nyheter på TV.

*Se på underhållningsprogram.

*Läsa löpsedlarna, trots att de bara står strunt på dem.

*Köra bil.

*Be om att få något anpassat efter mina önskningar, bara för att inte mötas av en tom blick och sedan ett fniss.

*Ringa mina vänner när helst jag får lust (vi kommer ju att vara i samma tidszon!).

*Besöka bibliotek, bara för att de är trevliga.

*Äta groteskt stora mängder leverpastej.

Det ska bli kul att komma hem!

Inga kommentarer: