torsdag 21 februari 2008

Främling

Igår kväll ringde jag till Sverige och bokade en klipptid till mig själv. Eftersom det tar två timmar att få en herrklippning gjord här, vågar jag inte ens tänka på hur lång tid det skulle ta att försöka få lite ny färg i håret. Förvisso kanske det tar extra lång tid för Jens eftersom hans frisörska verkar vara förtjust i honom och fotograferar honom när hon är klar, men även mitt eget lilla hår tar evigheter att få kortat en bit. Så jag passar på när jag är hemma. När jag ringde min vanliga salong var det dock inte min vanliga frisör som svarade, utan en annan tjej som jag inte känner. Eftersom jag är rätt vass på svenska gick det så klart bra att boka en tid ändå, och efteråt var jag glad av två orsaker. 1) jag har en klipptid som väntar på mig. 2) jag hade interagerat med en främmande människa helt obehindrat. Det var ungefär 5,5 månader sedan sist.

Kassörskorna i skåne får passa sig i början av mars. Kanske kommer jag vara så glad att jag kan prata med dem att jag tjatar sår i öronen på dem.

Inga kommentarer: